fredag den 12. oktober 2012

Skønne græsser

Jeg er blevet mere og mere glad for græsser de sidste par år, det giver en utrolig romantisk og blød stemning i haven, når græs er mixet rundt blandt stauderne. På trods af dette køber jeg sjældent græsser, når jeg er på planteskolebesøg eller plantemarked, af en eller anden grund har jeg kun øje for stauder, når jeg er sådan et sted, og så ærgrer jeg mig lidt, når jeg kommer hjem uden de ønskede græsser, som måske ikke så særlig tiltrækkende ud på salgstedet...men lidt græs har jeg da alligevel....jeg har en dejlig svigermor, som gavmildt fylder min trailer flere gange om året med overskudsstauder og græsser. En ting er sikkert, jeg må have mere græs!!
Den lille frøkonge troner på sin piedestal med stribet græs i baggrunden
 
 
 

12 kommentarer:

  1. Din frøkonge er skøn og det klæder ham med græs som baggrund :o)
    Den stribede græs i midten er også ret flot, - eller er det den samme græs på de to øverste billeder??

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg ved jo, at du har en svaghed for disse væsner:-)
      Det er faktisk den samme græs på de to øverste billeder...jeg har jo ikke mange græsser endnu:-)

      Slet
  2. Jeg er helt enig med dig i, at græsserne kan give haven noget særligt. Når du ikke lægger mærke til dem i planteskolen, kan det sikkert også skyldes, at planteskolen mange gange først får dem hjem, når de står med de udsprungne aks, og for at få godt fat burde de nok plantes så tidligt som muligt på sæsonen, altså inden de ser ud af ret meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan da godt være, at der er derfor at græsserne slet ikke fanger, når jeg er på planteskolerne, medmindre man stiler efter noget bestemt, så skal det faktisk strutte og springe i øjnene for at sælge, eller også skal der reklameres godt med billeder

      Slet
  3. Græsser er skønne, jeg er også begyndt at anskaffe mig flere. Jeg køber på nettet, nogen gange kan man være heldig at få nogen, som ikke er så dyre. Og ellers er der jo plantemarkeder, der er det som regel ikke så dyrt som på planteskolerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er på plantemarkeder, at man kan gøre de gode kup og få billige planter men også sjældne:-) Jeg er også begyndt at købe planter på nettet i år, det er ikke så meget sko og tøj, som står på mit budget:-)

      Slet
  4. Hej Bente.Ja! græsser er ikke til at undvære.Jeg har også anskaffet mig fler græsser i år.Du kan se nogle af dem i mit hvide og gule bed.Købte tre for en hund på planteskolen.Som du skriver giver det lige det sidste i staudebedet.Rigtig god weekend til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, fordelen ved græsser er også at de er nemme at sætte sammen med mange forskellige farver.
      God weekend til dig også:-)

      Slet
  5. Enig, græsser giver en dejlig stemning i haven og dine er meget smukke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak:-) lige nu drømmer jeg om de bløde græsser, som nærmest ligner hår..dem kunne jeg godt bruge mange af.

      Slet
  6. Kan kun give dig ret: græsser er fantastiske.
    Jeg var forleden til foredrag om græsser ved Jens Thejsen. Det blev interessen ikke mindsket af :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kunne godt forestille mig, at sådan et foredrag kunne give endnu et skub mht interessen til græsser.
      Jeg bliver mere og mere hooked på græsser, når jeg ser skønne inspirerende fotos heraf og bare selve naturen her på heden, hvor græsserne nærmest lyser helt orange om efteråret, det er bare så smukt.

      Slet