lørdag den 17. november 2012

Jul i rød og turkis

Jeg synes, at mine weekender er godt booket op her til Jul i år, og derfor er jeg allerede begyndt med at lave lidt dekorationer. Jeg har et par smalle turkise skåle i nogle vinduer, som jeg pynter hvert år i nogenlunde de samme farver...selvom jeg nu ikke er den, som låser sig fast i, at det skal være ens hvert år, for det kan jeg nemlig ikke finde ud af - der skal ske noget nyt:-)
Jeg synes at turkis og rødt er to gode makkerfarver:-)
Der er bundet lidt gran i bunden og så er der ellers limet alverdens kogler, nødder, bog, julekugler, en enkelt stofrose og så er der drysset blå hortensia på julekagen:-)
Jeg kommer lige i tanke om, at jeg har glemt nogle turkise perler, som plejer at være prikken over i'et...øv! Jeg gør det senere!
Her står de i hvert sit køkkenvindue...det er altså svært at fotografere, så man kan se farverne..suk
 

4 kommentarer:

  1. Det ser flot ud, jeg er ikke godt til sådan noget, men det der ser ud som om, jeg kan have en chance for at finde ud af det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så nemt! Bunden behøver ikke at være pæn, kan være lavet af mange forskellige materialer, lyng, gran eller andet grønt. Dette bindes sammen med tråd, så det bliver godt fast. Oven på dette limer du alt hvad du har af julegodter:-)
      Dette er selvfølgelig kun, hvis man kan lide den lidt overfyldte pompøse stil...lidt a la den gode gamle Erik Bering.

      Slet
  2. Hvor er de flotte og jeg giver dig ret i, at de røde farver passer supergodt til det tyrkiske. Må være dejligt at være i god tid - jeg er slet ikke begyndt at tænke i jul endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes, at det er lidt sjovt at sætte utraditionelle farver sammen, hvorfor skal alt være sort og hvidt eller gammeldags rød jul?
      Jeg er nødt til at være lidt i god tid pga. de desværre overfyldte weekender...jeg skal også have tegnet og malet nogle julegaver...så for min skyld måtte der gerne være to måneder endnu til jul:-)

      Slet