lørdag den 22. april 2017

Vinbjergsneglen

Se lige hvem, som dukkede op i haven forleden...min første vinbjergsnegl, som i sin tid fik påmalet nr 25 med neglelak pga vores husnr. Normalt hader jeg slimbæster i haven, men en undtagelse er vinbjergsneglen, som jeg bilder mig ind er mere eller mindre harmløs💚Siden er der kommet andre vinbjergsnegle til, som jeg har fået foræret og der er jo nok også yngel, men alligevel ser jeg dem sjældent. Min forbavselse er dog lige stor hver gang, når jeg pludselig ser en af disse kæmpe sneglbasser. Når jeg googler alder på en vinbjergsnegl, så står der at de kan blive op til 10-15 år, måske mere. Det er faktisk lidt spændende at holde øje med hvor gamle, de bliver. Nr. 25 blev døbt for ca. 3 år siden, men den var ikke nogen unge på det tidspunkt, så hvem ved hvor gammel den er.

3 kommentarer:

  1. Jeg bliver også altid glad, når jeg møder en af mine, jeg har opgivet at give dem nummer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør det heller ikke på nye snegle, men det er nu lidt sjovt når man engang i mellem møder nr 5 eller nr 9

      Slet
  2. Sikke en fin have du har. Her i min er der masser af vinbjergsnegle - de holder især til under stikkelsbærrene i brændenældebedet, men af og til vover de sig enkeltvis ud i den store verden. Somme tider får jeg lyst til at tage dem ind i en kasse til afsliming på badeværelset og efterfølgende fortæring med hvidløg og persille, men gør det ikke, for man spiser jo ikke sine bofæller ; ) Det bliver så til frosne af slagsen i stedet for fra supermarkedets køledisk.
    Velbekomme og glædeligt forår
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet