onsdag den 9. oktober 2013

En duft så skøn

Noget af det bedste ved at gå i haven lige nu, er duften af hjertetræet. Aldrig har træet spredt sine duftstrømme ud i haven, så meget som i dette efterår, og hvilken nydelse det er at gå en i duft at vanilje. Jeg får næsten lyst til vanillekranse.
 
 
Fandens spadserestok fremtræder også med sit smukkeste look lige nu. Bagved træet er jeg i gang med at lægge en gammel sø om. Der er kommet nyt plastic i, og nu hygger jeg med at lægge sten.
Se så mange farver Fandens Spadserestok kan have.....

6 kommentarer:

  1. Jeg har to hjertetræer, ingen af dem dufter.
    Fandens spadserestok har fine efterårsfarver.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gad vide hvorfor der kan være sådan en forskel på hjertetræerne, sidste år var det kun nogle få dage, at jeg var så heldig at opleve duften fra træet, men i år bliver den bare ved med at udsende sin duft

      Slet
  2. Jeg har heller aldrig kunnet dufte vores hjertetræ, men læst mange steder, at det skulle dufte af kage.
    Vores har allerede smidt bladene ;(

    SvarSlet
    Svar
    1. Det dufter også virkelig som et helt bageri. Bladene hænger godt fast på min endnu, og der er stadig ingen høstfarver i sigte

      Slet
  3. Hei! Jeg har nesten vært redd for at hjertetreet mitt ikke lukter, men det gjør det. Bilde nr. 3 ser ut til å være et hjortesumakk ( på norsk), fantastisk bilde.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg tror, at når du siger hjortesumakk på norsk, at så må det være hjortetakstræ på dansk, for sådan et træ har jeg også, og også i flere slags. Men det lille træ, som jeg kalder Fandens Spadserestok er ikke et hjortakstræ, jeg tror at det har sådan et navn pga. dets mange stikkende torne, og om vinteren ligner det et mærkeligt spøgelsestræ med sine nøgne blyantsagtige stammer, alle sidegrenene og skudene falder af. Men ligesom hjortetakstræet laver det også forfærdeligt mange rodskud.
      Jeg tilgiver dog gerne træet for alle disse rodskud, som er nemme at komme til livs, for det er så yndigt, især ligenu med alle farverne og de hvide duskede blomster.

      Slet