søndag den 22. maj 2016

Krukamok

Ved indgangen til min gårdhave eller arbejdsplads går jeg hvert år amok i krukker. Krukker som jeg har købt på loppemarked eller har fået, bliver tilplantet med stauder, og kun nogle få med sommerblomster, som gerne er hornvioler eller stedmoderblomster. I år lykkedes det mig dog ikke at få fat i nogle flotte hornvioler til en god pris. Nogle af de planter som jeg godt kan lide at tilplante krukkerne med, er især alunrod i forskellige farver, biskophat og akelejer er også gode i krukker, og som noget nyt i år prøver jeg med nogle røde prydrabarber, som jeg kunne forestille mig vil give en god effekt.
Jeg vil selvfølgelig helst have terracottakrukker eller zinkbaljer, men jeg er bestemt ikke kræsen. Jeg er også begyndt at bruge trækasser, og her kan jeg jo bare putte en masse planter i plastpotter i, det ses jo ikke.
 
 

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud. Krukker kan man ikke have for mange af. Fortsæt....

    Havehilsner

    SvarSlet
  2. Det ser virkelig godt ud med alle dine krukker og det er en rigtig god ide at sætte stauder med forskellig farvet løv i dem :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det fint ud med alle de krukker. Jeg fortrækker nu også stauder i krukker og så kan man jo plante dem ud i haven bag efter :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Nordjylland

    SvarSlet