onsdag den 13. juni 2012

Så er det blevet blåt...

Jeg kæmper for at følge med i haven, jeg laver jo altid en masse nye bede (nærmest på størrelse med en mindre villahave) hvert år med det resultat, at der bliver lidt bar jord, hvor ukrudtet marcherer ind lige så hurtigt, som jeg kan fjerne det. Man kan spørge hvorfor jeg dog bliver ved med at lave nyt, når jeg nu ikke kan overkomme det hele....men jeg kan jo ikke lade være, det allermest spændende ved at have, er, at kreere nye bede. Jeg bruger dog også mere og mere tid i haven, efterhånden som drengene er blevet større, nu kan jeg jo nærmest kun bruges som chauffør og så lige hende, som laver maden:-)og måske samler sokkerne op fra gulvet.....haven er nemlig også rigtig god til at få en rappenskralde mor op med humøret igen.

Så måske engang når jeg frem til en rimelig velfriseret have...altså ikke for pæn.... der må godt være lidt wild look over den.

Det er derfor ikke nemt at tage billeder af min have i øjeblikket uden at få lidt ukrudt med på billederne, men jeg kan måske lige fremvise de meget blå storkenæb, som står i fuld flor lige nu. Det er dog ikke helt nemt at gengive den meget blå farve.
Her er en af de små alunrod, en blegrød udgave...kan aldrig huske navnene
Den første pæon er sprunget ud, det er med at nyde dem, medens de blomstrer




6 kommentarer:

  1. Ingen grund til bekymring, vi læsere ved overhovedet ikke hvordan ukrudt ser ud (hø hø hø)

    SvarSlet
  2. Kan godt forstå du er vild med at anlægge nye bede. Jeg elsker også at anlægge nyt :-)

    Ukrudt kender de fleste af os vist til, har selv nok at sloges med ;-)

    SvarSlet
  3. Frodig og dejligt ser det ud - og jeg kan ikke se noget bar jord - så bare klem på, med nogle flere frodige bede.

    SvarSlet
  4. Hej Bente. der ser da dejligt ud i din have.og storkenæb er en taknemlig plante der dækker godt for ukrudt.K/H Jette

    SvarSlet
  5. Hej Bente. Altså ukrudt kender jeg også til, men det skal ikke holde mine haveglæde tilbage. Jeg forsøger mig også med nye bede eller ændre dem jeg har :) det er hyggeligt og afstressende og så må ukrudtet passe sig selv ind imellem.

    Skønne Storkenæb - dejlig farve.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
  6. Hvor ser der dejligt ud i din have - smukke store bede :-)

    SvarSlet