lørdag den 2. juni 2012

Der vandes og vandes

Min have er knastør, og selvom jeg har en rimelig god muldjord, så vander jeg alt hvad jeg kan - godt at vi har egen brønd, det hjælper da lidt. Bedet foran stuehuset er snart ved at være plantet til, men det bliver nok først rigtigt frodigt næste år. Og grin nu bare...nogle husker måske at jeg havde en rosenkvote, som var blevet brugt for i år...ja den er nu blevet udvidet:-) Jeg har købt 5 barrodsroser Nina Poulren018, som er Poulsens roser. De har en skøn cremegul farve, som jeg tror kommer til at passe til bedet. Farverne skal holdes i hvid, blå cremegul, limegul og så sniger der sig nogle enkelte orange nellikerod ind, for at bryde det hele lidt. Der er plantet lavendler, kuglertidsler, bjørnetidsel, vortemælk, løvefod, hvide stenkantsblomster (kender ikke navnet) lammeøre, blå kongelys, blå riddersporer, hestemynthe, nelliker, cremegule/hivde lupiner og blå lupiner....mm
'




6 kommentarer:

  1. Jeg gør det samme - vander og vander.
    Det bliver spændende når det hele begynder at blomstrer. Den orange Nellikerod er en af mine favoritter. God at plukke af og smuk farve :O)

    SvarSlet
  2. Jeg har også vandet og vandet, og vi har heldigvis også egen brønd. Nu må det meget gerne snart regne stille og roligt og mindst 15mm. Det bliver et flot bed når det hele blomstrer. Det ser godt ud med kanten af sten.

    SvarSlet
  3. Jeg vander KUN i drivhuset. Og det er fordi regnskyerne har hængt over Bagsværd de sidste 3-4 dage og afleveret den ene vandrette skylle efter den anden. I dag på plantebyttedag haglede det igen.

    Nu må sommeren da snart komme.

    Sådan RIGTIGT!

    SvarSlet
  4. Det ser fantastisk ud! Skøn plantesammensætning!
    Her kommer der byger med få timers mellemrum, i'm sorry to say - men nu må du da også snarligt få din del!
    :-)

    SvarSlet
  5. Hej Bente.det bliver da et fantastisk bed,når det gror til.Her kommer der også regnbyer hele tiden-surt!Godnat fra Jette

    SvarSlet