søndag den 13. august 2017

Intet lyserødt her

Jeg har mange farver i haven, og er bestemt ikke farveforskrækket, men jeg går dog meget op i hvilke farver hvor. I dette bed er lyserødt, rødt og varmt gult fx helt forbudt, snerlen og de lyserøde digitalis er dog ligeglade med mine ideer og regler, så der er en hel del arbejde med lugning af snerlen og de lyserøde digier bliver flyttet til andre bedre passende bede, hvor lyserødt ikke er forbudt. Hvidt, sølv, sart gult, lyseblåt, lilla er velkomne farver i bedet

14 kommentarer:

  1. Det giver uvægerligt noget arbejde, når man forsøger at realisere det billede, man har for sit indre blik. Naturen vil det tit anderledes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og jeg elsker ellers det naturlige. Men det er helt utroligt hvilken virkning, som det kan have, når jeg fjerner en uønsket farve....lige pludelig er der ro og harmoni:-)

      Slet
  2. Ro oh harmoni i et bed er alfa og omega, jeg kan sagtens følge dig. Det betyder en hel del når farverne klæder hinanden :o)
    Forsat god Søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan ikke være mere enig, et velkomponeret farveafstemt bed kan være et vidunderligt syn:-)

      Slet
  3. Hej Bente.Ja !!! naturen gør som den passer sig.Vil også helst have at farverne passer sammen.
    Rigtig god søndag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er en evig kamp at prøve at styre naturen. God søndag aften:-)

      Slet
  4. ja, det ser jo godt ud når tingene passer sammen i farveharmoni, men man giver jo sig selv noget ekstra arbejde. Mit gule bed f.eks. der bor de lyserøde Martagonliljer... og de SKAL bare have lov til at være der. Og i karret som også står i bedet er der lyserøde stenbræk.... ja dem har jeg heller ikke lyst til at udskifte... så jeg tænker bare... nåja det er jo min have og ingen skal bestemme hvordan et gult bed ser ud hi hi god arbejdslyst med at holde farverne i ave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har skam også lyserøde bede, hvor der kommer gule Kongelys, og hvortil jeg siger...nå så pyt da...hvis ikke man kan sige så pyt da, så bliver det hele for regelrettet og stramlinet for mig:-)

      Slet
  5. Jeg prøver også på, at holde mine bede i farver, men det lykkes nu ikke altid. Jeg er vild med bede i tone i tone farver, men hvis jeg ser et farveblandetbed er det jo heller ikke helt tosset, så jeg er vist lidt vægelsindet :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh jeg elsker at mixe farver, det behøver skam ikke slet ikke at være tone i tone, men det skal dog gerne passe til hinanden eller give en spændende kontrast...og nogle gange har man jo et standpunkt til man tager et nyt:-)

      Slet
  6. En fantastiskt vacker plantering med vackra kombinationer både blad- och färgmässigt. När jag planerar invid en husfasad är det för mig alltid husfärgen som styr. Den behöver harmoniera med huvudfärgen i rabatten för optimal upplevelse.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Carina
      Jeg har også tænkt meget over hvilke farver, som skulle stå sammen med huset, og det burde mere have været over i de varme gule og orange farver, men så ville det skrige for meget op i mod de andre lyserøde bede, som står tæt på...så ja det var et kompromis med den sart gule tilsat lidt sølv, lille og hvidt:-)

      Slet
  7. Svar
    1. Hej Roth
      Jamen det er jeg skam også, jeg prøver bare på at blive bedre til at holde de farveregler for bedene, som jeg har drømt om, men naturen får nu også lov at bestemme lidt, og hvis naturen kan overbevise mig om noget andet, hvilket den nogle gange gør, jamen så er det helt okay. Man har et standpunkt indtil, man får et nyt:-)
      Kh Bente

      Slet