mandag den 17. juli 2017

Baronen flytter ind

Baron Girod de L'Ain er en ny rose i min have, som jeg plantede i efteråret. Det er en kraftigt voksende busket historisk rose med en god duft, og så er den oven i købet remonterende. Selve rosen ser lidt speciel ud med sin karminrøde farve, blomsterbladene er lidt ujævne med en diskret hvid kant. Jeg har glædet mig til at se om rosen indfrier de store forventninger, som jeg har haft til denne smukke herre og nu hvor han er begyndt at springe ud, må jeg sige...jeg er bestemt ikke skuffet, jeg tror næsten at der er plads til flere baroner i haven

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det kan vi kun være enige om, men det er næsten mærkeligt, at man sjældent ser og hører om denne smukke baron

      Slet
  2. Nøøøj hvor er den altså fin, og så lækker med de hvide kanter :o)) Dufter den ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg måtte lige en tur ud og dufte til baronen, og det gør han skam. Det er en stærk duft og passer fint til en rose med et herrenavn...duften er svær at beskrive, da den er lidt særpræget og ikke minder om noget.

      Slet
  3. Den ser da rigtig fin ud, kan godt forstå, hvis du vil have flere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikk. Det er da en must have rose! Tænk at man ikke ser den noget mere

      Slet
  4. Svar
    1. Ja jeg var også meget spændt på rosen, om den ville være ligesom jeg havde set på fotos, og rent faktisk er rosen bare endnu smukkere, end jeg havde håbet på:-)

      Slet