onsdag den 23. august 2017

Blomsterdybet

For et par år siden nedlagde jeg min 20 mtr. lange havesø, da der var for meget arbejde med at holde søkanten pæn og jeg var altid irriteret over at den aldrig var helt, som jeg gerne ville have at det skulle se ud, nogle gange kunne man se plastickanter, og det er absolut ikke meningen. Jeg kan godt lide at en sø ser naturlig ud, ikke for mange sten i kanten, da jeg synes at det langt fra ligner en rigtig sø i naturen. Nu er den ved at blive tilplantet med roser og stauder, og jeg begynder at blive mere og mere glad for det, end da det var sø. Den gamle bro over søen er blevet der og her kan man få et godt kig hen over blomsterdybet. Men det tager tid at få tilplantet og ikke mindst at få tilført hestemøg og muldjord, da den gamle søbund jo er den rene sandjord...og selvfølgelig har jeg stadig sø i haven, bare i mindre format...ingen have uden sø, for det giver bare et rigt og skønt dyreliv, som jeg nødig ville undvære.

8 kommentarer:

  1. Dejlige mørke farver, er det en Sølvlys på det sidste billede....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sussi
      Jeg kan godt lide at bruge mørke farver, det giver gode kontraster og farvespil. Og ja det er sølvlys, som jeg flittigt fordeler i blomsterdybet i øjeblikket

      Slet
  2. Det er jo det rene Monet over billederne. God ide at beholde Broen, det ser flot ud :o))
    Havehilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda:-)
      Jeg arbejder også hårdt på, at der helst skal være meget blomsterflora hele tiden, men snegle, vejret, ryggen og tiden arbejder hele tiden mod en, men hvis der ikke var lidt modstand, så ville det nok også blive for kedeligt:-)

      Slet
  3. Du har helt ret i, ingen have uden vand, men jeg kan godt følge dig i at det kan være besværlig med en sø. Vi har en lille en, som vi er meget glade for, men døjer også med at man kan se plastisk og kanten er svær at holde. Rigtig god ide, at udnytte "dybet" til staudebed og flot med udsigtsbroen.
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var jo egentligt en drømmesø, en 20 mtr. lang bugtende sø, hvor der skulle være masser af dyreliv både i form af fisk, tudser, frøer, insekter mm, men jeg brugte efterhånden så meget tid på at holde det nogenlunde pænt, uden at det overhovedet var nok, at jeg ikke havde meget tid til resten af haven, så det blev for surt til sidst.
      Så er det bedre at give op, selvom jeg hader det:-)
      Kh Bente

      Slet
  4. God ide at beholde Broen, det ser flot ud :o))


    แคมฟรอก

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Roth
      Jeg synes også at det giver en god effekt. Nu er det broen over blomsterdalen i stedet for broen over søen.
      Kh Bente

      Slet