fredag den 22. april 2016

Skovområdet

Lige nu er havens ydre områder næsten de smukkeste pletter i haven. Her er der virkelig forår, her får vorteroden lov til at gro og de blå schillaer, selvom de mangler stadig at blomstre. Der er et mixmax af forårsblomstrende godter, og senere kommer bregnerne og liljerne til, når de store træers blade lukker det meste af lyset ude. Når først træernes blade er fuldt udsprungne, så er det virkeligt et mørkt område, men jeg kan godt lide mørke områder i en have, der må gerne være tørre skyggefulde pletter, selvom det er en kunst at finde den rigtige beplantning, som kan tåle det.

 
 
 
 
  
Billederne er nok lidt uskarpe, da de er taget af en kravlende havetosse med diskosprolaps, men hvad gør man ikke for bare at være en smule i haven.
God weekend herfra.
 

3 kommentarer:

  1. Bare vorteroden kunne forstå, at den kun har adgang i havens yderområder, men det kan vores desværre ikke. Jeg holder også meget af mere vilde områder som kontrast til de kultiverede områder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vorteroden har desværre også inviteret sig selv ind i nogle af mine staudebede, og her kæmper jeg lidt med den. I læhegnet og skovområder er den noget så smuk, men andre steder opnår den altså betegnelse af ukrudt i mine øjne:-)

      Slet
  2. Hej Bente
    Ved du hvad planten hedder der er her på første øverste foto på dit opslag fra 22. april? Jeg har set den i en nabohave og vil så gerne have den i mine haver. Den er så yndig med de knejsende hoveder. Venlig hilsen Eva

    SvarSlet