søndag den 24. april 2016

Kvashegnet

Når man nu bor på landet, så er det simpelthen nødvendigt med brede læhegn eller skovområder omkring haven, ellers ville der være et evigt sus i haven. I nogle landbohaver har mange også hæk sammen med læhegn, men jeg har valgt en anden løsning - et kvashegn, som jeg synes er nem og giver en naturlig afslutning på havens grænse, og udover dette er det jo også godt for dyrene. Pindsvinet, fugle og alverdens insekter hygger sig i dette kvas.
Hvert forår giver et bjerg af afskårede stauder, grene, træer i haven, og alt dette er ideelt til et kvashegn, som jo også svinder lidt hvert år. Det skal vedligeholdes hvert år med nye grene - ren win win
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Rigtig god ide - når man har pladsen til det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja pladsen skal selvfølgelig være der, og det hjælper da også, at der ikke bor en nabo tæt på, men at der bare er marker:-)

      Slet
  2. Hei!
    Det skal jeg forsøke. Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Jeg kan kun anbefale sådan et kvashegn, og især hvis man bor på landet, og i mine øjne passer det perfekt til en cottagegarden:-)

      Slet