fredag den 3. juli 2015

Uundværlige digitalis

Digitalis eller fingerbøl er selvskrevne i min have, de er så elegante og pryder bedene, hvor de står med de smukke spir. Men ofte er det sådan, at når en plante er nem, ja så må den jo være en slags ukrudt?! Digitalis spreder lystigt sine frø hvert eneste år, og den forstår virkelig at sprede frø, medmindre frøstandene fjernes efter blomstring. Jeg luger skam også rigtig mange væk, da der ellers nærmest ville være en skov af digitalis i haven, men det kunne da også se kønt ud. 
 
 
Er den ikke skøn, hvid og ren....
 
 

6 kommentarer:

  1. Det er nu ikke alle bede, jeg kn lide at se dem i, selvom det er en hvid skønhed, du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. De gror altså heller ikke overalt i min have, men der hvor jeg synes, at de passer ind, og giver den rette stemning, og det gør de rigtigt mange steder:-)

      Slet
  2. Jo, den er absolut et must i haven. Faktisk havde jeg sat mig for at skrive et indlæg om Digitalis... lad os nu se om det bliver til noget, nu har du jo gjort det!! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er nu meget bedre til at skrive en god historie, og digitalis kan da ikke blive træt af at høre om, så kære fru Friis, kom gerne med et indlæg om skønne digitalis:-)

      Slet
  3. Ja nemme kan de jo være, og slemme til at sprede sig. Nuvel de er jo nemme at kende som små planter, og luges væk med jernet, eller en rask håndfuld. Spir som ingen andre, og højde der kan være tiltrængt i haven på dette tidspunkt.
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de små planter er virkelig nemme at kende, og selv farver kan man næsten se fra, at de er helt små. De lyserøde har rødmende stilke, og de hvide har hvide stilke - så nemt:-)

      Slet