tirsdag den 28. juni 2016

Valmuerne

Valmuer er fuldstændig uundværlige i min have, og jeg har mange af dem og i mange forskellige udgaver. Her er det de lyslilla valmuer, som gror sammen med roser og andet godt

 
 
 
Leonardo da Vinci og Rosa Mundi, det er nu ikke to farver som klæder hinanden alt for godt, så der er måske flyttedag til efteråret 
 
Her gror der en ung Constance Spry, som blev plantet i efteråret. Men næste år tror jeg at hun nok skal overfalde klatrepindene meget mere.

Et rosenbed, hvor man ikke kan se roserne endnu....men bare vent til næste år!


4 kommentarer:

  1. de er sgu' flotte - de lyser virkelig op i bedene :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er små flygtige glædesspredere

      Slet
  2. Jeg er da vild med dit lille hegn med hatte, hvor er det fint, og der står valmuerne perfekt. Jeg synes det kniber med at finde plads til valmuerne, så i år kommer de lidt hist og pist, jeg vil jo også gerne prøve at holde farverne adskilt....og DET er ikke nemt i en lille have

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme at jeg også rykker en del valmuer op, som skriger til de andre farver, og det gør da helt ondt, men nødvendigt for at få den rette harmoni. Nogle gange ville jeg næsten ønske at jeg havde en lille byhave, hvor jeg rigtigt kunne kæle med detaljer...helt tilfredse bliver vi nok aldrig:-)

      Slet