søndag den 5. juni 2016

Styr på vandslangen

Jeg har en lille havesti, hvor vandslangen skal føres igennem, når der skal vandes i haven, som jeg altså gør i øjeblikket. Selvom det er en god fed jord, så tørster planterne i denne intense varme. Jeg har dog altid haft bøvl med at styre den sk.. vandslange, der er jo mange meter, som skal føres igennem stien, så nu har jeg sat nogle pæle i jorden langs stiens sider. Selvfølgelig er det ikke nok med nogle pæle, når man nu er lidt småskør, så skal der da ske lidt mere. Aflagte havehandsker bliver til en sti med vinkende hænder




4 kommentarer:

  1. Hei!
    Flotte slangetemmere. Vi har et par stykker. Bruker også steiner. Slangen kan søren meg gjøre ganske stor skade.
    Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja store sten kan også afhjælper skader lidt, man må bruge hvad man har:-)

      Slet
  2. Fede slangetæmmer
    jeg kom om med at trække slanger igennem haven ved at grave billige slanger ned i jorden og hen til udvalgte fix punkter i haven og ved vandhanden stikke fire stk slanger op til hver del af haven. For mit vedkommen til de tre drivhuse og et sidste fix punkt. Så klikker jeg bare en kort lange på. Og haven haraldrig slanger liggende

    SvarSlet
    Svar
    1. Arh...det skulle da vist have været min overskrift (fede slangetæmmere)
      Ja det er lidt smart, at man bare kan klikke slangerne til visse steder, og dette bruger jeg da også et sted. Jeg har faktisk 3 vandhaner på grunden og gud ved hvor mange slanger...men jeg har dog ikke lagt mange slanger ud, hvor jeg bare kan sammenklikke dem, for så skal jeg jo passe på med spaden, at jeg ikke bare kan stikke den i jorden overalt...det gør jeg jo gerne:-)

      Slet