søndag den 12. oktober 2014

En død hane til prinsessen

Jeg er lige blevet den heldige ejer af Klematisen Prinsesse Diana, denne har jeg ønsket mig i mange år, for den er virkelig en smucksak. Samtidigt er der lige pludselig en af mine unghaner, som af ukendte grunde lå død i hønsehuset, så derfor slog jeg da to fluer med et smæk. Klematis kan nemlig godt lide at blive plantet med en død høne, idet klematis vokser bedre, hvis de får lidt benmel. På et besøg i en tysk planteskole med udelukkende klematis, lærte jeg for nogle år siden, at en død fugl og en klematis plantet oveni, ville betyde en stærk og sund klematis.
Derfor en død hane til den smukke prinsesse, og hanen kan da ikke være helt utilfreds med sin gravplads, når livet nu alligevel skulle være slut...
 
 

4 kommentarer:

  1. Det kan da kaldes en fin og værdig begravelse. Gav lige sådan en prinsesse til en veninde i går, og den er utrolig smuk:-)

    SvarSlet
  2. Det har jeg ikke hørt før, det lyder som en god ide :)

    SvarSlet
  3. Hei! Har og så hørt at hele fisk i plantehullet skulle være bra.
    God søndagskveld! Anne

    SvarSlet
  4. Det der har jeg godt nok heller ikke før hørt :-) desværre har vi ikke så mange døde fugle her midt i byen..gad vide om en lørdagskylling kan gøre det samme ? ;o)

    SvarSlet