mandag den 15. april 2013

Det summer og summer....

Hurraaa det ER forår!! Traktorerne med store gyllevogne kører forbi på vejen i en livlig trafik, fuglene synger og solen skinner - og hvad mere er, at jeg har ferie en hel uge, hvor der bare er planlagt havearbejde fra morgen til aften. Jeg har glædet mig som et lille barn og nyder det. Jeg har fjernet tonsvis af blade og visne blomsterstande fra haven, og imens har bierne fra naboen indvaderet min have. Min nabo er biavler, og jeg nyder godt af hans mange bier, bare i en lille samling krokus var der omkring tyve summende bier....det er forår:-)
Kan I høre at det summer?
Der arbejdes!!
Andre dovner og slikker sol, og tror bare at livet drejer sig om gode og lune sovesteder og mad:-)




10 kommentarer:

  1. Jamen, livet drejer sig da også kun om gode, lune sovepladser og mad - når man er kat ;)

    Min den ene kat; Felix lagde sig også ned og tog en slapper i går - det var første gang jorden havde en behagelig temperatur at ligge på :)

    Det må være dejlig med en biavler som nabo... Det er nu ikke fordi jeg ikke har bier, for det har jeg, men dem kan man jo altid bruge...eller rettere deres forstøvningsarbejde :)

    God arbejdslyst - og ferie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, hvem der bare var kat nogle gange:-) men så ville jeg nok få liggesår!

      Det er herligt med en biavler som nabo, der mangler aldrig bier i min have.

      Kh Bente

      Slet
  2. Heldigt at have ferie nu. God ferie med bier og kat :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth, alle dyrene nyder også at jeg har ferie. Når jeg står og prikler om i drivhuset, så har jeg en sukkende hund bag mig, som bare venter på at jeg sparker en bold til ham, og kattene prøver også på at fange opmærksomheden - ligesom små børn, der skal ses hele tiden:-)

      Kh Bente

      Slet
  3. Der var et indslag i fjernsynet forleden om, at vinteren havde været meget hård for bierne. Men det ser da heldigvis ud til, at det ikke er helt så slemt.
    God ferie til dig og dovnekatten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Ulla:-)

      Biavleren har skam også klaget over den lange vinter, det er jo først nu at bierne kommer ud, hvor de burde have været i gang for længe siden, og han har jo ansatte som skal lønnes selvom der ikke er det store arbejde med bierne før nu...godt at jeg ikke er biavler eller landmand:-)

      Kh Bente

      Slet
  4. Gid jeg havde ferie. Nå, der kan heldigvis arbejdes lidt efter aftensmaden. Nu kan jeg dufte jorden, og det er skønt at være i haven.
    Håber bierne er klar til at komme på besøg i mine krokus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde skam også virkeligt planlagt i efteråret, at det skulle være en haveuge, dog havde jeg kalkuleret med at jeg ville være langt foran i haven på dette tidspunkt, men vinteren er jo først lige slut.

      Men nu vil jeg ikke klage længere:-) foråret er jo langt om længe kommet:-)

      Jeg elsker også at kunne dufte jorden, det er simpelthen tegn på, at der er godt gang i processerne:-)

      Kh Bente

      Slet
  5. Vi havemennesker har heldigvis andet og bedre at gå op i, end gode sovesteder og mad. Dejlige billeder som altid og også fine ting du fik lavet i pileflet den anden dag. Hvem der blot havde sådanne evner ...
    Jeg håber solen vil skinne på dig, nu i din ferie.
    Gode tanker fra det nordfynske,
    Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Mathias:-)

      Hvis jeg var lige så doven som mine katte, så skulle jeg ikke have en have!!

      Jeg nyder virkelig min ferie uge, her om aftenen er jeg ikke meget værd, kroppen er træt og armene er laaange, og sofaen kalder højlydt, men jeg har det helt godt med alt det som jeg har nået i løbet af sådan en dag:-)

      Kh Bente

      Slet